Wspomnienia z pielgrzymki

W dniach 15-16.09.2012r. z naszej Parafii wyruszyła pielgrzymka do Kalwarii Zebrzydowskiej, Wadowic ,Łagiewnik, Krakowa i Częstochowy. Przewodnikiem i organizatorem pielgrzymki była S. M. Urszula Bogucka CSSE.
W sobotę 15.września 2012r o g. 3 rano wyruszyliśmy do Sanktuarium pasyjno-maryjnego w Kalwarii Zebrzydowskiej.

Podczas podróży modliliśmy się w osobistych intencjach każdego z nas i śpiewaliśmy pieśni pielgrzymkowe. Około godz. 11.00 przywitało nas pięknie położone w górach miasteczko Kalwaria Zebrzydowska. W skład Sanktuarium wchodzą Bazylika Matki Bożej Anielskiej i klasztor O.O. Bernardynów oraz dróżki Matki Bożej i Pana Jezusa. Łączy się tu kult Chrystusa Cierpiącego i Matki Bożej. Przed cudownym wizerunkiem z wielką czcią oddaliśmy hołd Naszej Ukochanej Matce, przez uczestnictwo w Mszy Świętej, sprawowanej przez Ojca Bernardyna w naszych intencjach. Dziękowaliśmy za otrzymane łaski, prosiliśmy o błogosławieństwo, opiekę i łaski dla naszych rodziny, dla nas samych i dla całej naszej Parafii. Głębokim przeżyciem było dla wielu zobaczenie Kapliczek Drogi Krzyżowej Pana Jezusa oraz ucałowanie relikwii Bł. Jana Pawła II.
Następnie udaliśmy się do Wadowic, gdzie urodził się i spędził młodość Bł. Jan Paweł II. W Bazylice Ofiarowania Najświętszej Maryi Panny, w której Karol Wojtyła został ochrzczony i przyjął pierwszą Komunię Św. modliliśmy się prosząc o Jego wstawiennictwo u Boga. Zwiedzaliśmy także muzeum Bł. Jana Pawła II i zajadaliśmy się kremówkami.
Późnym popołudniem dotarliśmy do Łagiewnik. Jest to światowe centrum Miłosierdzia Bożego. Najpierw udaliśmy się do kaplicy węgierskiej gdzie miało miejsce spotkanie z Siostrą ze Zgromadzenia Matki Bożej Miłosierdzia, która przybliżyła nam życie Świętej Faustyny i mówiła o świadectwach łask płynących z obrazu Miłosiernego Chrystusa. Po spotkaniu udaliśmy się na nocleg ale każdy z nas jeszcze we własnym zakresie mógł się pomodlić i zwiedzić miejsca związane z życiem i działalnością Św. Siostry Faustyny. Zwiedziliśmy również Bazylikę Bożego Miłosierdzia. Świątynia jest dwupoziomowa i może pomieścić 5000 osób. W części górnej znajduje się kaplica główna z obrazem Jezusa Miłosiernego, a w części dolnej znajduje się pięć kaplic: kaplica św. Siostry Faustyny dar kościoła włoskiego, kaplica Świętych Obcowania dar kościoła węgierskiego, kaplica Matki Bożej Bolesnej dar kościoła słowackiego, kaplica św. Andrzeja Apostoła zwana kaplicą Pojednania dar grekokatolików i kaplica Krzyża Świętego dar kościoła niemieckiego. Obok górnej części bazyliki mieści się wolnostojąca Kaplica Wieczystej Adoracji Najświętszego Sakramentu. Nad świątynią wznosi się wieża widokowa o wysokości 77m.
Niedzielę zaczęliśmy Mszą Świętą w klasztornej kaplicy św. Józefa, gdzie znajduje się łaskami słynący obraz Jezusa Miłosiernego namalowany przez artystę malarza Adolfa Hyłę i relikwie św. siostry Faustyny Kowalskiej. Następnie przeszliśmy do Centrum Bł. Jana Pawła II, gdzie 11 czerwca 2011 r. ks. kard. Stanisław Dziwisz uroczyście erygował Sanktuarium Błogosławionego Jana Pawła II. Tego dnia relikwie Ojca Świętego wprowadzono procesyjnie do Kościoła Relikwii w Centrum „Nie lękajcie się!”. Dolna część świątyni została poświęcona oraz dedykowana Błogosławionemu Papieżowi Polakowi. Ten moment rozpoczął oficjalny kult Jana Pawła II w tym miejscu. Do Centrum „Nie lękajcie się!” trafiły relikwie Jana Pawła II. Najcenniejszą z nich jest krew pobrana Papieżowi podczas jednego z ostatnich przed śmiercią badań w klinice Gemelli. Z Rzymu dotarł również papieski krzyż pastoralny, mitra oraz ornat, którego używał Ojciec Święty. W Sanktuarium wierni mogą także zobaczyć płytę z grobu  Jana Pawła II pochodzącą z Grot Watykańskich Bazyliki św. Piotra w Rzymie. Płyta znajduje się w Kaplicy Kapłańskiej zaprojektowanej na wzór krypty św. Leonarda na Wawelu, w której  ks. Karol Wojtyła odprawił swoją prymicyjną mszę św. Na płycie umieszczony jest relikwiarz w formie otwartego Ewangeliarza, którego strony przewracał wiatr w czasie pogrzebu Papieża.
Rozmodleni i szczęśliwi z tak owocnie spędzonego czasu udaliśmy się w dalszą drogę do  dawnej stolicy Polski, zabytkowego Krakowa. Zwiedziliśmy Wawel, piękne stare miasto z sukiennicami i pomnikiem Adama Mickiewicza, oknem papieskim na Franciszkańskiej oraz przepiękne miejsce, w którym człowiek może doświadczyć duchowej przemiany to Bazylika Mariacka. Aż trudno uwierzyć, że miejsca, do których pielgrzymowaliśmy są dziełem rąk ludzkich (malarstwo, rzeźba, architektura). Niech będzie chwała i cześć Panu Bogu za to, że dał ludziom tak wiele talentów.
Pomimo kurczącego się czasu nie ominęliśmy oczywiście Jasnej Góry w krótkiej modlitwie oddaliśmy pokłon Królowej Polski i ruszyliśmy w dalszą podróż. W autokarze modlitwą podziękowaliśmy Bogu za wspaniałą pielgrzymkę i w dobrych humorach zmierzaliśmy do domu, gdzie czekały na nas rodziny. Wróciłyśmy z pielgrzymki umocnione w wierze i bardzo szczęśliwe. Słowami nie da się opisać, co człowiek czuje i przeżywa w świątyniach, kiedy rozmawia z Bogiem.
Na zakończenie chcemy serdecznie podziękować Siostrze Urszuli za to, że zorganizowała tę pielgrzymkę za trud i poświęcenie dla innych. Podziękowania kierujemy do  pani Teresy Ochmańskiej i pań, które swoim śpiewem upiększały nasze pielgrzymowanie, oraz wszystkich uczestników pielgrzymki, po prostu – Jesteście wspaniali…. Dziękujemy.